Bogholder/controller/regnskabsmedarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Selvstændig og positiv regnskabskyndig medarbejder søges

  • Er du en haj til bogføring og lønadministration?
  • Trives du med at løse dine opgaver selvstændigt?
  • Vil du være en del af en uformel virksomhed i vækst og med globalt fokus?

Så er det måske netop dig, vi har brug for til vores økonomiafdeling.

BUKH A/S er én af verdens førende leverandører af SOLAS (Safety Of Life At Sea) godkendte dieselmotorer til redningsbåde.

Virksomheden har 125 års erfaring med marinemotorer og har forhandlere over hele verden.

Om stillingen

I vores økonomiafdeling har vi brug for en dygtig, engageret og positiv kollega, der selvstændigt kan varetage de bogholderimæssige opgaver for koncernens 4 danske selskaber.

De væsentligste opgaver

Opgaverne vil være mangeartede og varierende, og der må forventes ad hoc-opgaver. De væsentligste opgaver vil være:

  • Bogføring (finans, debitorer og kreditorer)
  • Betaling af kreditorer
  • Rykning af debitorer
  • Momsindberetning
  • Udarbejdelse af løn for funktionærer og timelønnede (alle er månedslønnede) i Danløn
  • Afstemninger og forberedelse af materiale til måneds- og årsregnskaber
  • Controlling- og analysearbejde
  • Regnskabsmæssig sparringspartner for kolleger

Den ideelle kandidat

  • Har erfaring fra lignende stilling – meget gerne fra en produktionsvirksomhed
  • Har styr på lovgivning og momsregler
  • Sætter en ære i at levere høj kvalitet – gerne med et smil
  • Har en relevant uddannelse, f.eks. merkonom i regnskab eller lignende
  • Er habil IT-bruger og fortrolig med ERP-system og Excel. Erfaring med ERP-systemet Monitor vil være en fordel, men er absolut intet krav
  • Er sprogligt velfunderet i skriftlig engelsk, idet stort set al kommunikation med kunder sker på engelsk
  • Har en positiv tilgang til opgaverne
  • Byder gerne ind med idéer, løsningsforslag og optimering af arbejdsprocesser
  • Har forståelse for, at i en mindre virksomhed er der ikke plads til ”fine fornemmelser” – dvs. der kan forekomme ikke-regnskabsmæssige opgaver i mindre omfang, f.eks. at vande blomster eller sørge for forplejning til møder

Personen bag

  • Er selvstændig og formår at planlægge egen tid (frihed under ansvar)
  • Er pålidelig, omhyggelig og ansvarsbevidst
  • Har analytisk sans og arbejder struktureret
  • Har humor, energi og et positivt mindset
  • Er proaktiv i forhold til at få løst de udfordringer, der måtte opstå
  • Besidder evnen til at samarbejde med alle i organisationen
  • Er hjælpsom og serviceorienteret i forhold til såvel kunder som kolleger

Vi tilbyder

  • Et selvstændigt job med udviklingsmuligheder og stor grad af indflydelse på eget arbejde
  • Et job i en mindre virksomhed med et uformelt miljø og en flad organisationsstruktur
  • En kultur med fokus på innovation og kundeorienterede løsninger
  • En lønpakke, som matcher baggrund og kvalifikationer
  • God faglig sparring med din leder og dine øvrige kolleger
  • Som udgangspunkt er stillingen fuldtids, men ønskes deltid, kan det være en mulighed

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
CFO Susanne Adam Møller på mobil 2428 2585 eller e-mail: sam@bukh.dk.

Ansøgningsfrist

21. april 2024. Vi opfordrer dog til at søge hurtigst muligt, hvis du er interesseret i stillingen, idet vi afholder samtaler løbende, indtil den rette kandidat er fundet.

Tiltrædelse

Snarest muligt og helst senest den 3. juni 2024, da vores nuværende bogholder fratræder pr. 31. maj. Dog venter vi gerne på den rette.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

BUKH A/S, Aabenraavej, 6340 Kruså

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6026565

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet