Er du sygeplejerske med interesse for det socialpædagogiske felt og brænder du for at gøre en forskel for børn og unge? Hos Center for Familier søger vi en engageret sygeplejerske, der vil tage ansvar for medicinhåndtering og bidrage til vores tværfaglige samarbejde på børne- og ungehjem. Stillingen er nyoprettet, så du får mulighed for at præge og udvikle rollen i tæt samarbejde med ledelsen og et stærkt team af kollegaer.
Medicinhåndtering fylder til stadighed mere i det socialpædagogiske arbejde på vores børne og ungehjem, og derfor søger vi nu en sygeplejerske.
Du skal varetage alle opgaver omkring medicinhåndtering
Opgaverne forventes at være:
- At varetage kontakten til læger og sygehuse
- At være sparringspartner på det sygeplejefaglige område for medarbejdere og ledere
- At være tovholder i forhold til tilsyn og patientsikkerhed
- At forestå medicinhåndteringskurser for kolleger
- At være tovholder på journalføring vedrørende medicin
- At dosere medicin
Om Center for Familier
Center for Familier er en institution på børne- og familieområdet. Alle indsatser i Center for Familier har til formål at få børnene og familierne i udvikling mod det gode almene liv. Vores faglige og teoretiske afsæt er bredt og tager udgangspunkt i den systemiske og narrative tænkning.
Center for Familier varetager mange indsatser blandt andet forebyggende tilbud, familiebehandling - både ambulant og i døgntilbud -, familiekonsulentstøtte, anbringelse i plejefamilier og på børn- og ungehjem samt støtteophold i dag- og døgntilbud. Barnets, den unges og familiens ressourcer danner grundlag for behandling, aktiviteter og læring i samspil med personalet.
Principper om, at samarbejdet med barnet/den unge/familien skal foregå tæt på hjemmet, i netværket samt være dokumenteret og målbart, skal danne grundlag for arbejdet i Center for Familier.
Vi har udover barnets familier et tæt samarbejde med børn- og ungerådgivere, skoler, privatpraktiserende læger, psykiatri, psykologer, Tidlig Forebyggelse og andre, der kan bringe barnet i udvikling.
Din hverdag
Du vil som udgangspunkt have arbejdsplads på afdelingen Rønshoved, som er et børne og ungehjem- men fordi du skal varetage opgaver på flere af vores matrikler og børne og ungehjem, skal du være omstillingsparat og fleksibel, både ift. arbejdstid og sted og kørekort til bil vil være en nødvendighed.
Dine primære opgaver er på vores børne og ungehjem; Rønshoved, Barndomshjemmet og Hyblerne og i vores hus for støtteophold; Udsigten, hvor vi i døgn har ansvaret for de børn, der bor eller har ophold der. Derudover kan der være andre opgaver i andre afdelinger, der er under Center for Familier, herunder vejledning og håndtering af opgaver, særligt indenfor det sygepleje- og sundhedsfaglige felt.
Vi tilbyder dig
- gode muligheder for uddannelse og personlig udvikling, herunder relevante efteruddannelser og månedlige supervisionsseancer inden for rammerne af Center for Familiers arbejdsområder
- en tværfaglig kollegaskare, hvor vi værdsætter samarbejdskompetencer, og hvor børnene og familierne er i centrum
- et team af professionelle kollegaer, der har fælles fokus og mål i det daglige og en positiv forventning til hinanden og børnene samt deres forældre
Om dig
Vi forventer, at du fagligt
- er opdateret og løbende holder dig ajour med krav og ny viden inden for medicinhåndtering og journalføring på vores område
- er en god formidler og formår at videregive din viden
- har en anerkendende tilgang til både børnene og familierne
- ser værdien af og bidrager positivt ind i det tværfaglige samarbejde
- har overblik
- formår selvstændigt at planlægge og strukturere dine arbejdsopgaver
- er nærværende i mødet med børnene, ligesom du er god til at sætte tydelige grænser på en måde, der udstråler ro og overskud
- kan arbejde struktureret, er omstillingsparat og har lyst til at tage aktivt del i arbejdet i samtlige afdelinger i Center for Familier
- kan samarbejde med alle, der kan bidrage til at føre børnene og familierne tættere på det gode almene liv
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. marts 2025
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Du bliver ansat i Center for Familier.
Aabenraa Kommune er en røgfri arbejdstid.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte institutionsleder Tina Mechlenborg van Ewijk på telefon 22624305 i tidsrummet 9.00-15.00.
Læs mere på Center for Familiers hjemmeside.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og samt relevante bilag via linket senest den 6. januar 2025.
Vi gennemfører samtaler den 15. januar 2025. Samtalerne forgår på Strandvej 10, 6340 Kruså.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fc4e75ca)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Strandvej, 6340 Kruså
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6160603